Alla inlägg under december 2013

Av Nina - 31 december 2013 18:34

2013 har varit ett turbulent år, kämpigt på många sätt. Största glädje och djupaste sorg. Hoppas att 2014 blir lite lugnare och inte fullt så många livsomvälvande händelser.

Mått och vikt kommer i morgon. Nu blir det nyårsfirande!

Av Nina - 30 december 2013 20:54

Idag har vi haft fullt upp, har passat en 4-årig tjej med massa spring i benen. Vi är helt slut båda två!

Idag har vi köpt hem lite nyttigare alternativ, kvarg, frukt, grönsaker, frysta bär, ägg... Jag känner mig verkligen taggad! Jag vet att Viktväktarnas koncept fungerar för mig, jag har lyckats gå ner mycket men tyvärr aldrig kommit i mål. Denna gången ska jag nå målvikt! Jag kan inte ens föreställa mig den glädjen...

Jag tror att det är viktigt med realistiska mål och där är ett av mina stora problem. Jag är en prestationsprinsessa och går all in, men tappar tålamodet efter 1,5 vecka och skiter i allt. Jag ger inte mig själv chansen att lyckas för jag väntar inte tillräckligt länge gör att kunna se ordentliga resultat. Den här gången ska jag sätta rimliga deadlines. För att öka pressen på mig själv tänkte jag redovisa dem här!

I morgon ska jag väga mig och passa på att ta måttband och mäta mig också. När det står stilla på vågen kan man bli sporrad av att man krymper i omfång. Även detta ska redovisas här.

Som jag sagt innan så behöver jag planera för att lyckas. Just nu håller jag på med veckomeny och senare ska jag lägga upp träningspassen första veckan. Jag har ju kommit igång lite grann och tränat redan, men nu ska det planeras mer. Det känns riktigt bra just nu, är så himla taggad att sätta igång!

Av Nina - 29 december 2013 23:10

Som alla andra tänkte jag köra igång 100% på onsdag, 1/1. Det innebär dock inte att jag vråläter nu, men jag räknar inga points heller. Däremot så är det dags att ge mig själv förutsättningar för att lyckas - rensa ur skafferi/kyl/frys på allt som inte är lämpligt. Där finns hur mycket dom helst som kan bidra till fusk och snedsteg. Det blir morgondagens projekt, eller kanske på nyårsafton. Lite symboliskt, ut med det gamla, in med det nya...

Det blir också en tur till affären för att fylla upp med grönsaker, frukt, nyttiga mellanmål och några middagar. Jag tror stenhårt på att planering är a och o för att lyckas, så jag tänkte också skriva en veckomatsedel. Mycket att pyssla med! Just nu känns det lite som min nya hobby. Kul så länge det känns så!

Av Nina - 29 december 2013 22:11

Den här bloggen ska handla om min resa mot målvikten. Jag ska klara att förändra min livstil och göra en hållbar och långsiktig plan, för nu orkar jag inte må såhär längre.

Jag är 30 år, bor i södra Skåne och fick för 4,5 månad sedan en dotter. Hon är det bästa som hänt i mitt liv, men det är dags att lägga en smula mer fokus på mig själv för att jag ska må bra.

Jag är 156 cm lång och väger idag ca 74 kg. Min målvikt är 52 kg. Det innebär att 22 kilo ska bort. Svindlande mycket. När jag blev gravid vägde jag ca 64, så jag var ju inte smal innan heller. Nu är jag trött på att tänka på min vikt 24/7, trött på att aldrig känna mig fin, aldrig kunna ta en komplimang på rätt sätt, nu får det vara nog!

Min strategi är enkel: viktväktarna online och träning. Den här gången ska jag inte ge mig förrän jag är i mål. Det kommer att bli tufft, och det finns säkert dagar då jag vill ge upp, men jag SKA klara det. Vill kunna känna mig stolt över min bedrift och vara stolt över min kropp.

2014 ska bli året då jag köper jeans och har bikini på stranden. Utan att gräva ett hål för rumpan...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards