Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Tillbaka till verkligheten

Av Nina - 19 augusti 2014 20:55

Andra dagen på jobbet avklarad! Kan säga att jag är otroligt trött både i kroppen och huvudet. Det är kul att vara tillbaka, men såklart jobbigt med alla nya rutiner (lämningar/hämtningar, matlådor, för lite sömn etc). Tar väl ett tag innan man kommer in i allt. Har varit otroligt orkeslös och svag idag, tror att det är tufft för kroppen att få jobba så hårt igen. Får äta lite mer i morgon så att jag har energi så att det räcker!

Det är underbart att vara tillbaka i min butik med alla fantastiska medarbetare (de är som min andra familj) och kunder. Igår morse kom dessutom ett blomsterbud till mig från min underbara familj. De vet hur mycket mitt jobb betyder för mig och jag blev alldeles rörd av deras omtanke. Känns bra att vara tillbaka! Mycket nytt såklart, men det mesta sitter ändå fortfarande i ryggmärgen. Det som varit jobbigast hittills är sömnbristen. Sov 4 timmar natten till måndag och inatt vaknade Linn kl 01 och var vaken till 02.30, sen ringde mitt alarm 04... Men förhoppningsvis sover hon bättre nu när hon är på förskolan så det blir väl bättre så småningom.

Linn är frisk och har varit på förskolan idag. Blev inte ledsen när Patrik lämnade henne utan vinkade glatt. Sen har hon busat och lekt hela dagen och bara varit ledsen en gång (för att det började ösregna när de var ute). Hon sov en timme där och sen hämtade jag henne kl 14 och då hade hon inte riktigt tid med mig när jag kom. Tar det som ett bra tecken!

Har försökt få tag på gynmottagningen här i stan för att boka kontroll efter missfallet. Jag var ju på gynakuten i Malmö när jag fick det bekräftat och de ville att jag skulle åka dit igen för återbesök, men jag orkar inte åka dit och sitta en hel dag och vänta. Försöker få en bokad tid här i stället, men när jag ringer så är det antingen upptaget eller så har telefontiden upphört. Irriterande, men det brådskar ju inte. Jag vet ju att jag inte är gravid längre men vill få bekräftat att allt kommit ut.

Jag känner att jag inte riktigt tillåter mig själv att tänka på det, jag orkar inte riktigt. Jag riktar min energi och mina tankar mot praktiska saker istället - städar, rensar, sorterar, allt för att hålla mig själv upptagen. Det är fruktansvärt jobbigt att tänka på våra bekanta som ska ha barn exakt samtidigt som vi skulle ha fått vårt. Inte för att jag inte unnar dem det, men för att jag ALLTID kommer att bli påmind om att vårt barn inte överlevde. Det gör så ont, att det tog slut nästan innan det hann börja... Men som sagt, jag gör som jag alltid gjort när livet är tufft: stänger av känslorna och ägnar all energi åt praktiska saker.

I morgon är det vägning, och gudarna ska veta att jag skött mig otroligt bra denna veckan. Känns dock inte som om jag har gått ner nåt, så vi får väl se i morgon. Jag har 0,9 kg kvar att gå ner i augusti för att hålla tidsplanen (-15 kg till nyår). Hoppas på i alla fall -0,4 i morgon men ibland låter ju resultaten vänta på sig. Håll tummarna!

 
 
Ingen bild

Jennie

23 augusti 2014 23:14

Hoppas det gått bra för lilltjejen hela veckan på dagis! Och att du fått det resultat du önskar - och förtjänar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 26 januari 2015 20:14

Jag vet inte vad det är som händer med min motivation. Jag känner mig så otroligt låg för tillfället, otroligt irriterad och sur i största allmänhet. Orkar inget, vill inget, och tänker på mat/kakor/godis konstant. Så himla drygt! Innan jul skrev...

Av Nina - 18 januari 2015 21:33

Det är för dåligt att jag skriver här så sällan! Det blir så lätt att jag stänger in mina känslor och tankar tills det en dag svämmar över. De senaste månaderna har varit jobbiga. Arbetsmässigt är det alltid tufft runt jul för då har vi ju som me...

Av Nina - 15 november 2014 19:07

Ja hörni, fantastisk lördag detta blev då. Ibland är jag så naiv och tänker att "åh nu är det äntligen helg, nu måste vi verkligen MYSA och göra familjesaker, åhhh vad bra det kommer att bli!". Sagt och gjort, vi bokade in en ny babysimkurs som start...

Av Nina - 14 november 2014 20:21

Hm, vad har hänt sen sist? Sjukdomarna har avlöst varann. Vi har precis återhämtat oss hyfsat efter två intensiva dygn då Linn och jag hade vinterkräksjukan. Jäklar vilken tur att Patrik kunde jobba hemifrån och hjälpa mig med Linn för jag kunde inte...

Av Nina - 28 oktober 2014 20:29

Jag har grubblat i flera dagar på om jag ska gå till kyrkogården på lördag (alla helgons dag) och tända ett ljus för vårt barn som inte fick stanna kvar. Jag vet att det rent medicinskt räknas som embryo så tidigt, men för mig var det ett barn i ...

Ovido - Quiz & Flashcards