Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Saker jag inte kan prata om

Av Nina - 28 oktober 2014 20:29

Jag har grubblat i flera dagar på om jag ska gå till kyrkogården på lördag (alla helgons dag) och tända ett ljus för vårt barn som inte fick stanna kvar.

Jag vet att det rent medicinskt räknas som embryo så tidigt, men för mig var det ett barn i samma sekund jag fick veta att det fanns. Vårt barn fick inte vara kvar hos oss och det är oerhört jobbigt att tänka på det just nu. Tror att jag kanske inte riktigt bearbetade missfallet när det hände utan stängde av känslorna och körde på. Det går inte en dag utan att jag tänker på det.

Hur som helst, mina tankar har gått på högvarv de senaste dagarna. Är det ok att gå dit och tända ett ljus? Det känns som om jag behöver ta farväl. Jag har inte ens vågat säga till min sambo att jag vill göra det, han har ju släppt det och gått vidare. Eller rättare sagt, han säger inget om det längre. Det känns som en otroligt privat sak att göra så helst hade jag velat göra det i hemlighet. Förstår om det låter snurrigt och osammanhängande. Har några dagar till på mig att fundera.

 
 
Ingen bild

Jennie

28 oktober 2014 23:43

Så klart du ska gå och tända ett ljus! Det ät ju en jättefin symbol och tanke! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 26 januari 2015 20:14

Jag vet inte vad det är som händer med min motivation. Jag känner mig så otroligt låg för tillfället, otroligt irriterad och sur i största allmänhet. Orkar inget, vill inget, och tänker på mat/kakor/godis konstant. Så himla drygt! Innan jul skrev...

Av Nina - 18 januari 2015 21:33

Det är för dåligt att jag skriver här så sällan! Det blir så lätt att jag stänger in mina känslor och tankar tills det en dag svämmar över. De senaste månaderna har varit jobbiga. Arbetsmässigt är det alltid tufft runt jul för då har vi ju som me...

Av Nina - 15 november 2014 19:07

Ja hörni, fantastisk lördag detta blev då. Ibland är jag så naiv och tänker att "åh nu är det äntligen helg, nu måste vi verkligen MYSA och göra familjesaker, åhhh vad bra det kommer att bli!". Sagt och gjort, vi bokade in en ny babysimkurs som start...

Av Nina - 14 november 2014 20:21

Hm, vad har hänt sen sist? Sjukdomarna har avlöst varann. Vi har precis återhämtat oss hyfsat efter två intensiva dygn då Linn och jag hade vinterkräksjukan. Jäklar vilken tur att Patrik kunde jobba hemifrån och hjälpa mig med Linn för jag kunde inte...

Av Nina - 28 oktober 2014 19:55

Jag har tagit semester denna veckan och igår upptäckte vi röda prickar på Linn som spridit sig idag. Vi förmodar vattkoppor, men är såklart inte helt säkra eftersom de inte är vätskefyllda än. Yeeey, rolig semester! För övrigt så går det dåligt m...

Ovido - Quiz & Flashcards