Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Nina - 20 januari 2014 22:18

Det slog mig precis att jag har ätit bra hela januari, och idag är det ju faktiskt den 20:e! Det har gått himla snabbt. Säger man inte att det tar tre veckor att skapa en ny vana? I så fall är viktväktandet snart en vana!

Mitt problem brukar vara att jag kör stenhårt i 1,5-2 veckor och förväntar mig extrema resultat. När jag inte får det resultat jag inbillat mig att jag ska uppnå så lägger jag av och blir totalt omotiverad. Sen tar jag inte upp tråden igen förrän flera veckor senare. Då har jag ju som regel förstört det resultat jag fick, som inte var bra nog.

Okej att denna veckan varit tuff, och jag har inte skött mig exemplariskt, MEN jag har inte gett upp. Det är nästan slutet på tredje veckan och jag har alltså redan där brutit mitt dåliga mönster. Känner mig faktiskt ganska nöjd just nu! I min värld är detta ett stort genombrott. Å andra sidan vet jag inte om jag någonsin varit såhär fast besluten om att bli av med kilona. Jag ska verkligen klara det hela vägen, ett kilo i taget!

Av Nina - 20 januari 2014 21:44

Dagen har varit lång och ganska innehållslös. Har sår i öronen efter allt pipande här hemma... ;) måste vara tänder på g, kan inte förstå varför hon annars skulle vara så gnällig. Det nya nu är att när hon gnäller så ylar hunden. Jag vet inte om det är av sympati eller vad det är, men man blir så full i skratt. Varför börjar han med det helt plötsligt?

Syrran sjuk så jag fick ställa in mitt pass ikväll. Tråkigt såklart men inte hela världen. Har ett zumbapass bokat på torsdag så jag hoppas att jag kan komma iväg då. Är reserv fortfarande men förhoppningsvis får jag plats.

Trots att dagen varit tråkig, lång och tålamodsprövande så har jag ätit helt perfekt idag. Till och med druckit vatten! ;) snart vägning igen och det hade gjort mig så glad om det var ett ordentligt minus. Håller tummarna!

Av Nina - 20 januari 2014 15:35

Ovido - Quiz & Flashcards